Wednesday, February 6, 2013

aktiviti hari minggu~

hari ni hubby ajak aku keluar..katanya nk belanja beli barang aku n marissa..
aku pn ape lagi..bagaikan org mengantuk disorong pula bantal..hehe

yippii..seronok tak terkata dah org nk belanja kn..bukan sokmo ade org belanja ni..selalunye belanja diri sendri jek..kikiki

so,kitorang keluar rumah tengahari and lunch dulu kt tempat biasa,restoran highway bistro..

sudah mkn kami solat di masjid sebelah restoran tu..setel solat hubby tanya nk pergi mana..aku jwb la mana2 je aku tak kesah..pastu hubby bg choice nk g one utama ke sogo..terus aku jwb one utama..sebabnya dekat sikit..hihihi

sampai je ou,punya la rmai manusia masa tu..sampai sume parking full..hubby ckp maybe sbb CNY kot tu yg ramai sgt prg..

tak lama pastu je rezeki kami dpt parking..
cepat2 parking n load marisaa dlm stroller,trus jln ke mall..

tempat first kami tuju ialah

** pic dr Mr.Google..malas nk snap bagai..


hubby minat sangat jenama ni..aku?
hihi..aku tak kesah ape2 pun asalkan jam..keke..

selesai je,kitorang tuju plak tempat nk carj barang2 aku..
tp sebelum tu,aku ajak hubby singgah gi kedai ni dulu..saje jenguk2 kedai ni mana tau dapat ilham nk beli ape utk rumah baru nanti,...hehe..kat sini tak beli apa2 pun..


lepas tu baru la continue shopping barng2 aku n marissa

ni hasil yg berjaya aku paw dr hubby..hihi

hasilnya takde la byk pun..sian hubby lau nk pow byk2..hihihi
si kenit yang seronok..

tengok ha leka beno bermain tuu

sempat pandang jap bila aku panggil nama nya..tp muka still serius jek..hihi

setel shopping2,kami solat dlu,aku pergi nursing room tidokan si kecik ni..lepas marissa tido baru aku plak solat..

then sambung jalan2 lagii....

dak kecik dah penat dah..sian die tido keletihan..

nampak tak hubby aku tuh..leka membelek..serius tul muke nye..hihi

penat berjalan,kami pn singgah dulu kedai mkn demi memenuhi permintaan perutku
ini...cehh..ayat mcn hape je kengkonon nya kannn...kikikiki

kami dinner kat sini..

 kami sebenarnya dah beberapa kali dah dtg sini..aku memang suka makan tempat ni compare to kedai makan lain dlm one utama ni..sebabnya harga2 mknn die boleh kire murah la..then kuantiti mknn tu plak agak byk la..siap aku boleh kongsi ngan hubby lagi tauu..memang puas hati lah..

tak silap aku time aku pregnant aritu pun byk kali gak ngidam nak makan sini,nasib hubby tunaikan,kalau tak,meleleh la air liur marissa tak dpt makan sini..kekeke..ok dah,melencong jauh dah ni..sambung balik citer tadi..

sampia je,kami belek2 menu,ape yg nk di order,padahal aku da pikir awal2 da nk order ape..saje suke tgk menu die..kikiki



time ni,marissa dah bangun tido dah..tp elok je dia main2 sendiri,,nasib tak kaco aku..leh la aku makan dengan tenang..hihi

menu pizza
ni antara menu selection utk pizza dia..banyak choice boleh pilih..juz tunjuk je,at the end suh hubby bayar yer..kikiki...gurau2 jerr

lagi menu...uiks,tanagn sapo yg comey sangat tuhh..kekeke
ni choice utk speggati..ade macam2 jenis speggati korang boleh pilih..sume sedap2 ye..harga pun murah..
dah setel order,tak sampai 10 min,order kami pn sampai..

antara yg aku order..

ni aku punya..speggati bolognese..
speggati ni ade due pilihan gravy,sos putih n sos merah tu..aku pilih dua2 sekali..
rasanya?
memang sampai menjilat ibu jari kaki la...amboi melampau tull ayat aku nih..kekeke 
tp hubby kate sedap aku masak lagii...heee..kembang jap =)) 


pizza americano
ni pizza hubby,namanya pizza americano..fuhh..nama pun tak leh blah tull..pizza ni saiz small je benonye..tp dikerat 6 pieces..memang besar la..kalau makan kt pizza ut ni dikire saiz medium dah ni..
rasanya?memang la sedapp..aku lg suka yg ni dr pizza hut punya


ice lemon tea
ni air aku order,hubby share je ngan aku sebab dia bukan suka pun sangat order air,kang memnag takkan habis punya lah..pastu aku lah yg tukang perabihnye...tp aku sukeee...kikiki

dah setel makan,pe lagi,balik laaa..time tu dah mula jem dah jalan..tambah ngn ujan lebat lagi..lagi la jemm...

so,itulah hari weekend kami yang sempoi...
ok,sambung kerja plak..tunggu next entry plak ye..
petang ni nk blk terengganu,maybe lambat skit la nk buat entry baru..just stay tuned ya..

happy CNY to all my blog friends!
Gong Fi Fatt Chai~

No comments:

Post a Comment

its me....

its me....