Thursday, January 24, 2013

aktiviti hari ini [part 2]

ni sambungan cerita lepas kami enter zoo pulak...
sebaik saja kami enter the main entrance tu,kitorag notice ade tram yang boleh bawak jln2 pusing dalam zoo tu..buat sape2 yang ade anak kecik yang komplen penat nk jalan la,tak larat la..so boleh la korang naik tram ni..
harga dia skali naik rm3.00 utk dewasa (12 tahun ke atas) and kanak2 rm2.00 kalau tak silap..

tapi memandangkan kami memang datang situ bertujuan nak jalan2 bg marissa tengok haiwan2 ni satu per satu,kami pun decide nak berjalan aje,,malas nk naik tram..rugi je datang situ bayar mahal2..kekeke

okeh,jom layan gambar dulu..
budak kecik yang da ready nk pegi jalan!


bersama2 dgn zirafah..tinggi kan

bersama gajah..bapak besar kot!

seronok ye dia..

umi pulak bergambar dgn gajah..keke

sampai muncung mulut duk panggil haiwan2 semue

budak kecik ni la yang paling seronok..dia ni memang suka sangat dgn haiwan2 ni..bila nampak je haiwan2 ni,dia akan panggil2...dengan gaya2 tangan sekali kuar..gaya dah macam nk panggil ayam makan daaa..kikiki

bagus  betul anak umi ni sayangkan haiwan,macam papa nya jugak..umi die sory la..bukan tak suka tapi penakut!
kahkahkah..
eiii..aku ni semua binatang aku geli n takut..taktau sebab ape,maybe keturunan kot..adik beradik aku semua takut haiwan..even abang2 aku pun..tak gentlemen langsung kannn....hahahah..ampun ye abg2 ku..hihi

alooo cian ank umi penat ye
dah dekat sejam berjalan,dah mula nampak si kecik ni diam je..diam dia tu aku faham la sebab tu maksudnye die nk tido la tu..yelah,biasa kat umah,lepas mandi pagi je dia akan nyusu and tido balik..so,memang dah time dia sangat la tu..
tapi mengantuk2 dia pun,dia tak meragam..bagus anak umi ni..good girl my dear!
so,kitorang decide nk habiskan jalan2 dlm tu dengan naik tram je,lagipun kitorang pn dah lenguh2 kepala lutut dah.. (padahal malas jalan kannn...alasan je tuu...hahah)

ni la tram nya
turun je tram,kitorang lepak2 kat gerai dulu minum2,..penat sangat berjalan..masa tu marissa dah pun berjaya tido tak sampai 5minit menyusu pun...

tp tak lama pastu dlm 10 minit,si kecik ni dah pun berjaga balik dah..mungkin sebab terkejut dengar kecoh2 masa ni..

oh ye,lepas turun dr tram,ade satu tragedi tergempur yang berlaku kt aku..gila panik kami laki bini..
nak tau ape tunggu aku update lepas ni..

dah bangun dahhhh
ni masa dah bangun tido..sian marissa tido kejap sangat kan..tp muka still happy je kan..

ololo comelnye dia pakai topi rimau ni
memandangkan marissa dah pun terjaga dr tido,kitorang sambung berjalan lagi sebelum pulang...sebelum tu,singgah gerai jual souvenier dulu saje2 nk tengok ape dia jual..

dah tu,ternampak topi rimau ni ha,,terus bagi marissa test pakai muat ke tak..sayangnya topi tu besar sangat..tambah pulak marissa ni jenis cepat berpeluh..tak jadi la beli...takpe lagipun marissa kecik lagi,bukan reti nk mintak2 ni kan...selamat duit umi...kihkihkih..

berani nya die pegang kuda

masa ni,aku dah duk jauh2 sikit dah sebab kuda tu suka duk dekat ngan aku..aku kan takut haiwan2 ni,,so aku lari jauh2 sikit la...
hubby aku da gelak2 da masa ni,die cakap

"apa la yang ni,tengok marissa pun berani pegang kuda ni..malu la umi takot kan marissa"

ceit..aku bukan takut tau,aku tak berani n geli jek...wakakaka..alasan lagi tuu



sebelum balik,kami bergambar bertiga dulu..apesal aku nampak terlalu hepi tu ek?ke ekspresi muka je lebih tu..kekeke..

ok la,nanti sambung lagi...bye

No comments:

Post a Comment

its me....

its me....