Tuesday, January 22, 2013

ngegeh..apa itu?

hari ni aku telah belajar lg satu perkataan baru dari kawan se-ofifice(ape punye ayat la gune ni..kikiki)

and perkataan itu adalah.....

"ngegeh"

haaa..cuba korang teka apekah maksud perkataan di atas tu?

menurut member aku ni la janah namanya,ngegeh tu maksudnya "orang yang eksyen nye lebih" erkkk..betul ke tak ayat aku ni ek?lantak lah..janji aku faham ape and korang pun faham..faham tak korang?kalau tak faham pi ambik kamus bukak...hehehe

kawan aku ni oorang sarawak,saje la belajar perkataan baru dari dia pulak..hehe..bahasa kan budaya kita..pe salahnya belajar byk2 bahasa kan..
pasni nk belajar bahasa cina,india,korea,jepun,perancis n banyak lagi la...ceehhh..mcm mampu jek..takpe,at least niat tu ade kann.

ok,berbalik pada tajuk..aku pun google la maksud "ngegeh" tu secara formal nya la..

tak terjumpa la pulak..byk jumpa dr blog2 orang lain je..

conclusion nye,tak jumpe la maksud nya secara formal..yang ade hanya

 "gedik and poyo"

takpe lah kan,janji kita faham n tau apa maksudnya..so,kalau ade sape2 cakap korang ni ngegeh,cepat2 lepuk kepala dia ye..wakaka..gurau jer..jgn buat tau..tak baik!

ok,bye.......

No comments:

Post a Comment

its me....

its me....