Thursday, January 24, 2013

aktiviti hari ini [part 3]

usai je melawat zoo,kami tak terus pulang ke rumah..
yela,dah penat2 jalan,perut pun dah menyanyi mintak di isi...
aku suggest kat hubby nak makan nasi kfc tu...

terus hubby merempit ke kfc giant batu caves..dekat sikit nk balik rumah pas makan..
tp sebelum kami pegi makan,kami solat dulu kat surau..
marissa tgh tido time tu.so kami gilir la solat...

setel solat,terussss pegi makan,da lapo sangat da perut kami ni...
sampai je kfc,mak aiii..ramai la plak org queue..nak taknak,aku beratur jela sambil hubby cari tempat duduk n dokong marissa..

sampai je giliran aku,aku order la rice plate 2 set,tup2,waitress tu cakap

"nasi habis,kalau nak,kena tunggu 20minit.boleh ke?"

uwaaaaa!!!! dah la teringin nak makan,nasik pulak habis..sapa punya keje la habiskan nasik ayam aku nih..huhu..

aku ckp kat hubby,aku tak kira,aku nk jugak nasik ayam,so tunggu la 20 minit..sambil2 tu makan la dulu side order kami,cheezy wedges,whipped potato,bun semua..suap marissa sekali sbb dia dah pun bangun..

lepas 20minit,baru nasi kami sampai,perut pn dah agak kenyang..tp teringin punye pasal,aku bedal jugak sampai habis..
hubby je tak habis makan....

aku lupa snap gambar makanan aku sebab lapar sangat dah masa tu..ingat nk melantak je..buruk sungguh peel aku kan...kikikiki...

umi nak amek gambar jugakkkk

aku sempat snap gambar budak kecik ni je..aku suap dia sambil2 suap diri sendiri..gilir2 la..hubby aku tak suap pun,dia suap sendiri la..buang tebiat ke ape kan..hihi



clap your hand!!
  tengok haa sampai comot2 makan..bab makan memang dia suka walaupun tak banyak..gigih beno dia kunyah satu2 padahal gigi takde pun lagi..kekekeke..bila nk tumbuh gigi ni sayang...
so buat masa ni aku selamat lagi la sebab dia takde nak gigit time nyusu tu..hehe

sudah makan,hubby ajak g kedai filter air..untuk bisnes dia la..nak servis katanya..so aku ikut jela..nasib baik tak lama..dalam 15 minit camtu je, sebelum balik,aku ajak hubby gi playground dlm giant tu..sebenarnya aku tau marissa suka sangat main kereta mainan tu..macam mana nk describe ek..aku pun taktau..
tapi kereta yg masuk duit,then dia gerak2 tu..tp dlm giant ni,mainan tu free of charge..

ape lagi..seronok la bdk kecik ni tgk mainan ni..






tengok la muka nya..cover2 malu tu..padahal seronok dapat main..kikiki


mase ni aku suruh hubby panggil nama dia nk snap gambar,tp dia cover2 malu..pastu bajet buat muke serius macam tu...hehehe





haa...focus tu main,sampai aku panggil namanya pun bo layan jer..grrrrrr
lepas je mainan tu stop,hubby cakap jom balik pastu angkat la dia,
terus di pegangnya stereng kete tu kuat2 taknak lepas..
hubby kena la mainkan lagi menan tu sampai la dia puas...

so,hari kami pada hari cuti semalam memang best!
seronok dapat spend masa dengan family..
next time kite g lagi ye yang..tapi pegi sunway lagoon pulak ye..hehe
insyaallah..
ok lah...byeee   (^_^)

No comments:

Post a Comment

its me....

its me....